فیسبوک امکان انتقال محتوای رسانه‌ای به گوگل فوتوز را برای همه کاربران ارائه کرد
نوشته شده توسط : ساحل

ابزار انتقال عکس فیسبوک الان دردسترس همگی کاربران پلتفرم در اقصی نقاط دنیا قرار دارد. این آلت که پیش درآمد ۶ ماه قبل در اروپا رونمایی شد، قابلیت جابه‌جایی داده به کاربران شبکه‌ی اجتماعی را امکان می‌دهد لغایت یک کپی از عکس‌های خود را ازطریق پیوستگی رمزنگاری‌شده به سیستم ذخیره‌سازی عکس دوست داشتنی گوگل منتقل کنند. پیش‌از‌این، کاربران این روند را با دانلود عکس و سپس آپلود در گوگل فوتوز سپریدن می‌دادند. درواقع، جابه‌جایی سرویس ذخیره‌ساز عکس برای کاربران با موانعی روبه‌رو بود که اکنون فیسبوک بخشی از آن‌ها را برطرف کرده است.

کاربران فیسبوک الان می‌توانند در تقسیم تنظیمات حساب کاربری و زیرمجموعه‌ی Your Facebook Information، گزینه‌ی Transfer a copy of your photos and videos را گزینش کنند. از مدت‌ها پیش، امکان دانلود محتوای رسانه‌ای و مجموعه‌های دیگری از اطلاعات شخصی کاربر ازطریق همین منو دردسترس آن‌ها قرار داشت. اگرچه بسیاری از کاربران از همان بخش برای دریافت اطلاعات شخصی بهره‌گیری می‌کردند، داده‌ی دانلودشده کارایی چندانی نداشت. الان و با توانایی جدید، به‌راحتی می‌توان اطلاعات را به حساب کاربری دیگر منتقل کرد. قابلیت جدید فیسبوک نخست در سال ماضی در ایرلند به‌صورت آزمایشی اجرا شد و به‌مرور، کاربران در ایالات متحده و کانادا و کشورهای دیگر هم امکان به کارگیری آن را پیدا کردند.

برنامه‌ی جدید فیسبوک به‌نوعی کوشش برای کاهش فشارهای قانونی هم به‌حساب می‌آید
قابلیت جدید فیسبوک برای کاربران با منظور آسان‌سازی انتقال محتوای رسانه‌ای بین حساب‌های کاربری رونمایی شده بود؛ اما الان فقط گوگل فوتوز را در لیست حمایت قرار می‌دهد؛ درنتیجه، بسیاری از سرویس‌های مدیریت محتوای رسانه‌ای فعلا از آن بی‌بهره هستند. غول شبکه‌های اجتماعی می‌گوید حمایت از سرویس‌های دیگر به‌مرور به سرویس اضافه می‌شود. رویکرد توسعه‌ای به مشارکت بیشتر توسعه‌دهندگان دربایستن دارد تا API مدیریت تصاویر را بهینه‌سازی کنند. برای افزایش تعامل نیز پروژه‌ای به‌صورت متن‌باز تدوین شده است که به‌نام Data Transfer Project یا DTP توسعه می‌یابد.

گوگل فوتوز / Google Photos

مقاله‌های مرتبط:
ابزار جدید فیسبوک امکان انتقال تصاویر به Google Photos را خواهد داد
هرآنچه گوگل و فیسبوک در باره شما می‌دانند
ایده‌ی اصلی DTP که در سنه ۲۰۱۸ مطرح شد، بر ایده‌ی چند غول دنیای تکنولوژی متمرکز بود که تصمیم گرفته بودند تبادل داده و وابستگی بین پلتفرم‌ها را ساده‌سازی کنند. پروژه‌ی یادشده به‌نوعی برای اجرای قوانین و سیاست‌گذاری‌های جدید اتحادیه‌ی اروپا بود که در مسیر کاهش کنترل و انحصار شرکت‌ها روی داده مطرح شد. الان رویکردهای متمرکز بر بهینه‌سازی وابستگی بین پلتفرم حرکتی مرسوم بین شرکت‌های دنیای فناوری محسوب می‌شود. آن‌ها با پیاده‌سازی این روش‌ها و کمی هزینه در آن، کوشش می‌کنند از هرگونه سخت تنظیمگری قانون و خپگی دولت‌ها برای تجزیه دور شوند. اگر شرکت‌ها بتوانند پابرجا کردن کنند کاربران لزوما در پلتفرم اختصاصی محدود و محبوس نشده‌اند و می‌توانند بین سرویس‌ها جابه‌جا شوند، اختناق تنظیمگران قانونی نیز تفریق خواهد یافت.

اروپا بیش از همگی مناطق عالم سعی می‌کند مانعی بر راز قدرت‌گیری بیش‌ازحد پلتفرم‌ها و انحصارگرایی آن‌ها ایجاد شود. آن‌ها می‌خواهند پیش از بزرگ‌شدن پلتفرم و تبدیل به سازمانی انحصاری و تجزیه‌ناپذیر، فرایندهای آن را اصلاح و مدیریت کنند.

باتوجه‌به حقایق گفته‌شده، رسیدگی این آمار جالب خواهد بود که در ۶ ماه ماضی و مرحله‌ی آزمایشی طرح فیسبوک، چه شمار از کاربران از سرویس جدید برای جابه‌جایی محتوای رسانه‌ای استفاده کرده‌اند. سخن‌گوی فیسبوک می‌گوید احصاء دقیقی برای پذیرش به پرسش ندارد؛ ولی از عبارت کیفی «زیاد» برای بررسی آماری کاربران استفاده می‌کند. او در پذیرش به رسانه‌های تکنولوژی گفت: «بازخوردهای مثبت زیادی از افرادی گرفتن کردیم که از سررسید ارائه‌‌ی ابزار، متعلق به بهره‌گیری کرده‌اند. امیدواریم آمار بهره‌گیری با افزایش هشدار مردم درباره‌ی قابلیت‌های موجود در پلتفرم اغلب شود».

منبع : https://www.zoomit.ir/2020/6/6/359316/all-facebook-users-access-tool-to-port-data-google-photos/





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: